Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Regulované malé firmy budú mať drahé energie dotované po celý rok
- Európska komisia žaluje Slovensko, neprevzalo smernicu o obnoviteľných zdrojoch energie a nevyriešilo skládky
- Najvyšší správny súd potvrdil Košiciam pozemky pod U. S. Steelom, spor sa ťahal 25 rokov
- Prepúšťajú ďalšie technologické firmy, SAP škrtne 2,5 percenta miesta, IBM 1,5 percenta
- Odbyt smartfónov bol vlani najslabší od roku 2013, prispela k tomu aj rekordne slabá vianočná sezóna
Najnovšie z témy: Google, Médiá
Ruské úrady označili nezávislú spravodajskú stanicu Meduza za „nežiaducu organizáciu“. Tým portál so sídlom v lotyšskej Rige, ktorý je jedným z najčítanejších spravodajských webov v Rusku, v krajine de facto zakázali a občanom, ktorí by s Meduzou spolupracovali, hrozia vysoké pokuty alebo väzenie.
V pondelok 30. januára sa bude konať verejné vypočutie kandidátov na členov Rady pre mediálne služby. Novozvolení členovia nahradia Andreja Zmečeka a Pavla Holeštiaka, ktorí v mediálnom regulačnom úrade končia.
Americká vláda žaluje Google za dominantné postavenie v oblasti digitálnej reklamy. Súd takisto žiada, aby spoločnosti prikázal zbaviť sa služby Google Ad Manager vrátane nástroja na nákup reklamy AdX. (reuters)
Maďarské provládne médiá spustili kampaň proti investigatívnym novinárom, ktorí v roku 2021 zmapovali dotácie Orbánovej vlády pre zahraničných Maďarov. „Takto chcú reagovať na medzinárodnú kritiku maďarskej vlády, pričom naše zistenia nedokázali spochybniť,“ vraví reportér Napunku Márk Finta, ktorý sa takisto zúčastnil projektu mapovania. (napunk)
Moskva podnikne odvetné kroky voči francúzskym médiám v reakcii na zmrazenie účtov ruskej štátnej televízie RT vo Francúzsku. Zdroj z ruského ministerstva zahraničia obvinil Paríž z „terorizovania ruských novinárov“ a varoval, že Moskva si tieto kroky Francúzska „zapamätá“.
YouTube umožní tvorcom od 1. februára zarábať aj na krátkych videách v sekcii Shorts, ktorá je kópiou TikToku. O podiel z príjmov z reklamy môžu žiadať youtuberi, ktorí majú aspoň 1000 odberateľov. Navyše budú musieť mať za ostatných 90 dní aspoň 10 miliónov prehratí Shorts videí alebo minimálne 4000 hodín sledovania svojich dlhých videí.