Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Regulované malé firmy budú mať drahé energie dotované po celý rok
- Európska komisia žaluje Slovensko, neprevzalo smernicu o obnoviteľných zdrojoch energie a nevyriešilo skládky
- Najvyšší správny súd potvrdil Košiciam pozemky pod U. S. Steelom, spor sa ťahal 25 rokov
- Prepúšťajú ďalšie technologické firmy, SAP škrtne 2,5 percenta miesta, IBM 1,5 percenta
- Odbyt smartfónov bol vlani najslabší od roku 2013, prispela k tomu aj rekordne slabá vianočná sezóna
Najnovšie z témy: Andrej Doležal, Diaľnice a cesty

Onedlho bude hotová štúdia, ktorá by mohla poradiť štátu, kde prepojiť diaľnicu D1 s R1. Základné varianty sú cez Martin alebo cez Banskú Bystricu a Ružomberok. K reálnej stavbe takéhoto projektu je však ešte ďaleko.
Národná diaľničná spoločnosť urobí štúdiu uskutočniteľnosti pre druhú rúru tunela Branisko. Tá by mala priniesť odpovede na otázky, kedy by sa druhá rúra mohla stať skutočnosťou a koľko by to mohlo stáť.
Predaj diaľničných známok na Slovensku vlani medziročne vzrástol o pätinu na 88,7 milióna eur. Výnos je tiež vyšší než v roku 2019, teda poslednom roku pred pandémiou, keď dosiahol necelých 80 miliónov.
Už týždeň sa stavbári v Poprade snažia podoprieť most ponad cestu I/66 na Ulici L. Svobodu a Suchoňovej. Po diagnostike totiž označili stavebno-technický stav mostného objektu za havarijný.
Tento rok by mala byť hotová štúdia severojužného prepojenia Slovenska. Jej cieľom je posúdiť, či je lepšie potiahnuť R1 od Bystrice cez Slovenskú Ľupču a Nízke Tatry po Ružomberok, alebo prepojiť D1 cestou R3 od Žiaru nad Hronom do Martina.
Práce na križovatke D1 s obchvatom Bratislavy D4 by sa mali rozbehnúť na jar, povedal minister dopravy Andrej Doležal. „Spoločnosť Budimex v týchto týždňoch projektuje a prvé práce by sa mali začať na jar.“