Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Odtrhnuté ceny potravín robia zle aj ekonomike, ale politici by ich mali nechať tak
- Štát chystá stoeurové príspevky ľuďom s nízkym príjmom, zvýšiť sa majú aj príspevky na bývanie a v hmotnej núdzi
- Rozhodnutie o zákaze nedeľného predaja parlament odsunul na máj a jún, schválil rýchle peniaze obciam, mestám a župám
- Medziročná inflácia v eurozóne v marci klesla na ročné minimum 6,9 percenta, problémom sú stále ceny potravín
- Poľsko, Slovensko a ďalšie krajiny chcú zásah EÚ proti ukrajinskému obiliu, inak budú žiadať obnovenie ciel a kvót
Najnovšie z témy: Diaľnice a cesty
Najnižšiu cenu v tendri o výstavbu ďalšieho úseku prešovského obchvatu ponúkla Eurovia – 338 miliónov eur. Desaťkilometrový úsek nadviaže na prvú, štvorkilometrovú etapu R4, ktorá sa už stavia.
Most na ceste prvej triedy v Kežmarku sa budúci týždeň môže opäť rekonštruovať, správa ciest odovzdá stavenisko novej firme. Pôvodne sa oprava začala v roku 2019, zákazka bola jednou z tých, ktorú nedokončila dnes už bývalá firma Cestné stavby Liptovský Mikuláš.
Národná diaľničná odštartovala tender na stavbu prvej časti úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča. Diaľničiari odhadujú, že za práce zaplatia 89,32 milióna eur bez DPH. Záujemcovia sa majú hlásiť s ponukami do 30. mája.
Novela na zrýchlenie prípravy diaľnic, ktorú v utorok schválil parlament, môže mať najväčší dosah na R4 na východe do Poľska a na D1. Mnohé ďalšie úseky sú totiž ešte v skorej etape prípravy, takže sa ich zrýchlený režim nedotkne.
Parlament schválil novelu, ktorá má zrýchliť prípravu niektorých úsekov diaľnic. Hodnotenie viacerých veľkých projektov zo strany Útvaru hodnoty za peniaze sa posunie do neskoršieho štádia.
Útvar hodnoty za peniaze odporúča pokračovať v príprave diaľnice zo Žiliny na Kysuce. Upozorňuje však, že súčasný projekt Národnej diaľničnej spoločnosti by so sumou 47,6 milióna na kilometer patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunela.