Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Odtrhnuté ceny potravín robia zle aj ekonomike, ale politici by ich mali nechať tak
- Štát chystá stoeurové príspevky ľuďom s nízkym príjmom, zvýšiť sa majú aj príspevky na bývanie a v hmotnej núdzi
- Rozhodnutie o zákaze nedeľného predaja parlament odsunul na máj a jún, schválil rýchle peniaze obciam, mestám a župám
- Medziročná inflácia v eurozóne v marci klesla na ročné minimum 6,9 percenta, problémom sú stále ceny potravín
- Poľsko, Slovensko a ďalšie krajiny chcú zásah EÚ proti ukrajinskému obiliu, inak budú žiadať obnovenie ciel a kvót
Najnovšie z témy: Dane a odvody, Školstvo
Ministerstvo školstva zavedie nové učebné osnovy od septembra na 40 základných školách. Zvyšok z viac ako 1100 škôl sa pridá do roku 2026. „Reflektujeme to, že svet sa zmenil,“ vysvetľuje pedagogička Zuzana Kováčová Švecová.
Obce, mestá a župy dostanú do konca apríla naraz 244 miliónov eur, zrýchlene to schválil parlament. Ide o peniaze z firemných daní, ktoré im pôvodne mal štát posielať postupne celý rok ako kompenzácie za výpadky po schválení balíčka Igora Matoviča.
Štúdia z Nemecka ukázala, že deti, ktoré mali tri hodiny telesnej namiesto dvoch, dosahovali lepšie známky z nemčiny a matematiky. Dievčatá mali aj lepšie pohybové zručnosti a vyššiu účasť na mimoškolských fyzických aktivitách. V prípade chlapcov sa ukázala vyššia miera problémov so správaním.
Rozhodujúce hlasovanie o návrhu OĽaNO vracať časť peňazí za bločky sa opäť odsunulo, tentoraz na májovú schôdzu parlamentu. Novela zákona je v snemovni od vlaňajšieho augusta.
Poslanci schválili v prvom čítaní novelu školského zákona. Novela prináša dôležité zmeny, ktoré Slovensko musí urobiť, aby dostalo miliardy eur z plánu obnovy. Za hlasovalo 90 zo 135 prítomných poslancov. Podporu dostala od koalície aj poslancov SaS.
V slovenskom školstve stále prevažuje „učebnicová kultúra“ a vyžaduje sa bifľovanie. Výsledkom je, že žiaci nedokážu odlišovať fakty od názorov a zaostávajú aj v čitateľskej gramotnosti. „Deti nepotrebujú poučky; oveľa viac potrebujú vedieť, ako sa majú správať na sociálnych sieťach, alebo to, kde a ako si informácie overiť,“ vysvetľuje zmysel reformy kurikula základných škôl pedagogička Zuzana Kováčová Švecová.