Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Fico zahral maďarskou kartou a získal hlas Forróa pre Pellegriniho
- Cena benzínu Natural 95 stúpla najvyššie od začiatku novembra, nafta zdražela na mesačné maximum
- Americká ekonomika rástla rýchlejšie, než sa predpokladalo
- Zakladateľa skrachovanej kryptomenovej burzy FTX Sama Bankmana-Frieda odsúdili na 25 rokov, úrady hovorili o jednom z najväčších podvodov v americkej histórii
- Prehľad otváracích hodín obchodov počas veľkonočných sviatkov: zatvorené je v piatok, nedeľu a pondelok
Najnovšie z témy: Marš
Napriek popularite streamovacích služieb trávime stále najviac času s klasickou televíziou, ukázali dáta z Británie. Televízia tvorí 63 % zo sledovaných minút na všetkých zariadeniach. Ľudia trávia sledovaním reklám 17 minút denne.
Čínske obchody s rýchlou módou Temu a Shein preťažujú leteckú dopravu, len do USA pošlú denne 600-tisíc zásielok. Väčšinu svojich zásielok posielajú letecky a individuálne každému zákazníkovi priamo z Číny.
Ľudia nakupujú v kamenných obchodoch po pandémii viac, ako sa čakalo. Tento jav sa nazýva „nakupovanie z pomsty“, píše Marek Šulik. Vysvetľuje, že sa vyvinul ako reakcia na frustráciu spôsobenú obmedzeniami slobody pohybu. „Ľudia sa vrátili do obchodov, hneď ako to bolo možné, a začali v nich nakupovať aj to, čo nepotrebovali, aby potlačili nepríjemné pocity spojené s pandémiou.“
Aký bude rok 2024 v biznise a na internete? Marek Šulik vybral najzaujímavejšie predpovede. Profesor marketingu Scott Galloway si napríklad myslí, že Elon Musk stratí kontrolu nad sociálnou sieťou X alebo ju predá. Podľa Bloombergu najrýchlejšie rastúcim odvetvím v segmente zábavy nebudú hry či streamovacie služby, ale zábavné parky a koncerty.
Marketér Marek Šulik vyberá najzaujímavejšie správy roka o marketingu, médiách a biznise. Všíma si napríklad, že firmy Meta a Alphabet strácajú dominanciu na trhu digitálnej reklamy a že čínski predajcovia Temu a Shein ovládli západný svet. Píše aj o tom, ako sa rozhodujeme, keď nakupujeme na internete.
Google zavádza do svojho reklamného systému nové nástroje umelej inteligencie. AI pomôže od písania nadpisov až po vytváranie a úpravu obrázkov. Je to ďalší krok k tomu, aby si kampaň dokázali spustiť aj takí inzerenti, ktorí boli doteraz limitovaní rôznymi technickými obmedzeniami.