Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Akcia Vírus možno ukazuje zrod modelu najväčšieho tunelovania štátu
- Slovensko a Ukrajina zmierňujú napätie v obilnom spore, chystajú systém obchodovania na základe licencií
- Akcie Toshiby sa po 74 rokoch stiahnu z tokijskej burzy, skupina investorov vedená firmou JIP ju zmení na súkromný podnik
- Ropa Brent zlacnela pod 93 dolárov za barel, zástupcovia amerického Fedu naznačovali, že konca roka ešte raz zvýšia úroky
- Švajčiarsko a Británia prerušili zvyšovanie úrokov, Turecko s dvojcifernou infláciou sadzbu zdvihlo na 30 percent
Najnovšie z témy: Hegerova vláda, Plán obnovy EÚ, Školstvo
Univerzita Komenského považuje tvrdenia o čoraz väčšom zaostávaní v rebríčkoch za zavádzajúce a nekorektné. Tvrdí, že vzhľadom na stúpajúci počet hodnotených škôl sa jej, naopak, darí postavenie zlepšovať. Kritizuje tiež súčasné financovanie od štátu.
Na ministerstve školstva cítili tlak na to, aby výsledky analýz formulovali spôsobom, ktorý nepôsobí alarmujúco, hovorí analytik Michal Rehuš. „V rezorte školstva bol vždy problém s publikovaním analýz. Ministrom nebolo príjemné, keď ich s nimi konfrontovali.“ (čierna labuť)
Volebné programy v školstve nie sú žiadna výhra, len povinná jazda, píše Róbert Chovanculiak z INESS. „Strany popísali množstvá strán dobre znejúcimi abstraktných sľubmi. A tie chcú dosiahnuť podobne abstraktnými a nejasnými politikami a nástrojmi.“
UK čoraz viac zaostáva za najlepšími univerzitami v okolitých krajinách, uviedla analytická jednotka úradu vlády – Inštitút pre stratégie a analýzy. V rokoch 2016 – 2018 sa ešte umiestňovala medzi 601. a 800. miestom v rebríčkoch Times, dnes slovenské školy už nepatria ani medzi tisíc najlepších.

Nerád počujem, že niekto nemá bunky na matematiku, základy dokáže zvládnuť každý, vraví v rozhovore matematik Zbyněk Kubáček, ktorého prednášky majú na YouTube viac ako dva milióny videní. „Počul som príbehy, ako rodičia dieťaťu vsugerovali frázy typu ‚ani my sme nevedeli matematiku, ani tebe to nepôjde, ale musíš to nejako prežiť‘. Tam sa dá očakávať, že u dieťaťa vznikne pocit, že na to nemá.“
Švédske školy sa v novom školskom roku čiastočne vracajú k tlačeným učebniciam a písaniu rukou; menej času, naopak, plánujú venovať tabletom, samostatnému vyhľadávaniu informácií na internete a písaniu na klávesnici.