Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Na Slovensku sme bohatí paradoxne najmä vďaka dlhom
- Rizikom pre finančnú stabilitu sú aj administratívne budovy či nákupné centrá, varuje NBS
- Prezident Joe Biden a Kevin McCarthy sa dohodli na zvýšení dlhového stropu USA, niektorí republikáni sú však nespokojní
- Turecká líra padla na ďalšie rekordné minimum, klesá po Erdoğanovom volebnom víťazstve
Najnovšie z témy: Diaľnice a cesty, Mýto
Obchvat Zvolena sa v najbližších desiatich rokoch stavať nezačne, myslí si šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia Martin Bakoš. Najviac sa zasekol na spore o trasu.
Firmu CzechToll Národná diaľničná spoločnosť už dvakrát vyhlásila za víťaza súťaže o základ budúceho mýta, ale výsledok stále nie je platný. Úrad pre verejné obstarávanie nariadil diaľničiarom zrušiť výsledok hodnotenia a ešte raz preskúmať víťaznú ponuku.
Obchvat Tvrdošína by podľa ministra dopravy Pavla Lančariča mohol byť dokončený na jeseň, júnový termín sa nestihne. Dodal, že nemá informácie o takých vážnych problémoch na stavbe, aby bol odklad ešte dlhší.
Samotná výstavba úseku D1 Turany – Hubová by mohla trvať päť či šesť rokov. „Dalo by sa to aj rýchlejšie, závisí to potom už iba od organizácie výstavby, či budete napríklad tunel raziť z jednej alebo z oboch strán a podobne,“ hovorí Martin Bakoš, šéf spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, ktorá projektuje diaľnice.

Blíži sa najväčší útlm vo výstavbe diaľnic od pádu socializmu, hovorí Martin Bakoš, šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia. Problém s tempom vidno nielen v tendroch na diaľničnú výstavbu, ale už v nákupe diaľničných projektov.
Pozemkový fond bude môcť predať či darovať niektoré verejné pozemky napríklad pod cestami. Dosiaľ platil plošný zákaz prevodu pozemkov mimo zastavaných častí obcí, ktoré nie sú v pozemkových knihách. Výnimky presadil poslanec OĽaNO Martin Fecko.