Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Na Slovensku sme bohatí paradoxne najmä vďaka dlhom
- Rizikom pre finančnú stabilitu sú aj administratívne budovy či nákupné centrá, varuje NBS
- Prezident Joe Biden a Kevin McCarthy sa dohodli na zvýšení dlhového stropu USA, niektorí republikáni sú však nespokojní
- Turecká líra padla na ďalšie rekordné minimum, klesá po Erdoğanovom volebnom víťazstve
Najnovšie z témy: Marš
Reklamám na internete, ktoré vieme prescrollovať, venujeme najviac pozornosti prvé dve sekundy. Potom záujem výrazne klesá a len 10 % ľudí im venuje viac ako 10 sekúnd. Naopak, reklamám v televízii alebo na YouTube venujeme približne rovnakú pozornosť po celý čas, píše Marek Šulik vo svojom pravidelnom článku o online biznise.
Európania budú mať zrejme čoskoro možnosť odmietnuť personalizované reklamy na Facebooku a Instagrame, píše Marek Šulik. „No netešte sa, že sa vám jej bude zobrazovať menej. Len bude menej personalizovaná.“
Ľudia sú médiám vystavení o takmer hodinu menej ako pred ôsmimi rokmi. Kým v roku 2015 sme konzumovaním médií trávili 8 hodín a 27 minút, v minulom roku to bolo 7 hodín a 38 minút, píše Marek Šulik.
Lojalita k značkám je menšia, ako sme si kedysi mysleli. Pravidelní zákazníci sú zodpovední za 60 percent tržieb a tí, čo nakupujú iba občas, za zvyšok, píše Marek Šulik.
Amazon a ďalší retailoví predajcovia sú najrýchlejšie rastúcimi médiami z pohľadu tržieb v digitálnej reklame. Ich príjmy sú už teraz takmer dvakrát vyššie ako príjmy z reklamy v rozhlase a tlači dohromady.
59 % Slovákov očakáva, že ich finančná situácia bude v najbližšom polroku horšia. „Tieto obavy sa postupne prejavujú aj na nákupnom správaní opýtaných. Stále viac spotrebiteľov predáva a nakupuje veci cez internet, nakupuje secondhandové produkty,“ píše Marek Šulik.