Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Z eurofondov neprepadnú miliardy, ak budeme mať šťastie, budú to „iba“ stovky miliónov
- Eurozóna sa prepadla do recesie, ekonomika klesla v prvom štvrťroku o 0,1 percenta, ukázali revidované dáta
- Slovensko dostane od Nemecka dva systémy protivzdušnej obrany Mantis, obe krajiny už podpísali darovaciu zmluvu
- Nemecko v tichosti ustupuje od cieľa mať do roku 2030 milión verejných nabíjačiek pre elektromobily, ľudia preferujú domáce nabíjanie
Najnovšie z témy: Diaľnice a cesty, Mýto
Pokuty za neuhradenie mýta pre prevádzkovateľov nákladných áut sa znížia. Vyplýva to z novely zákona, ktorú podpísala prezidentka. Pokuta za nezaplatenie mýta klesne z jeho 150-násobku na 50-násobok, pričom najvyššia možná pokuta bude 800 eur a v blokovom konaní 500 eur.

Krátky úsek D3 pri Žiline je pri cene okolo 62 miliónov eur za kilometer najdrahšou diaľnicou nielen na Slovensku, ale aj v strednej Európe. Oproti zmluvnej cene prudko zdražel aj neďaleký úsek pri Žiline či obchvat Ružomberka.
Obchvat Zvolena sa v najbližších desiatich rokoch stavať nezačne, myslí si šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia Martin Bakoš. Najviac sa zasekol na spore o trasu.
Obchvat Tvrdošína by podľa ministra dopravy Pavla Lančariča mohol byť dokončený na jeseň, júnový termín sa nestihne. Dodal, že nemá informácie o takých vážnych problémoch na stavbe, aby bol odklad ešte dlhší.
Samotná výstavba úseku D1 Turany – Hubová by mohla trvať päť či šesť rokov. „Dalo by sa to aj rýchlejšie, závisí to potom už iba od organizácie výstavby, či budete napríklad tunel raziť z jednej alebo z oboch strán a podobne,“ hovorí Martin Bakoš, šéf spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, ktorá projektuje diaľnice.

Blíži sa najväčší útlm vo výstavbe diaľnic od pádu socializmu, hovorí Martin Bakoš, šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia. Problém s tempom vidno nielen v tendroch na diaľničnú výstavbu, ale už v nákupe diaľničných projektov.