Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Ľudia sa boja rastúceho rozpočtového deficitu omnoho viac ako migrantov
- Slovensko pošle Európskej komisii tretiu žiadosť o platbu z plánu obnovy vo výške 815 miliónov eur, po jej vyplatení bude mať štát tretinu schváleného balíka
- Akcie čínskeho developera Evergrande klesli o štvrtinu, podnik pre vyšetrovanie v dcérskej firme nemôže vydať nový dlh
- Ministri EÚ schválili novú emisnú normu Euro 7, limity nie sú také prísne, ako v pôvodnom návrhu
Najnovšie z témy: Firmy, Železnice
Amazon investuje štyri miliardy dolárov do startupu Anthropic zameraného na umelú inteligenciu, vo firme získa menšinový podiel. Anthropic bude úzko prepojený s cloudovou divíziou Amazon Web Services.
Firemný newsfilter: Z nových veľkých reťazcov sem nesmeruje iba Biedronka
- Na Slovensko mieri nová nemecká sieť drogérií a diskontér, neskôr môžeme zaujať aj ďalší kurací fastfood
- Volvo má už v rukách pozemky na svoju novú slovenskú automobilku
- Štát bude prvá fáza reštartu sliačskych kúpeľov stáť 60 miliónov eur
Akcie čínskeho developera Evergrande klesli o štvrtinu, kým straty zmiernili. Podnik pre vyšetrovanie v dcérskej firme nemôže vydať nový dlh, čo ohrozuje plán reštrukturalizácie. Evergrande patrí k najzadlženejším developerom na svete.
Železničiari sľubujú, že v autobusoch, ktoré oddnes vozia ľudí pri Humennom namiesto vlakov, bude dosť miesta. Kapacita sa ráta podľa vlaku, ktorý autobus nahrádza. Dnes sa začína elektrifikácia úseku medzi Strážskym a Humenným, obmedzenie na rok zastaví vlakovú dopravu aj na úseku Humenné – Medzilaborce-mesto a Humenné – Stakčín.
Počet cestujúcich vo verejnej doprave v prvom prázdninovom mesiaci nedosiahol úroveň spred pandémie. Medziročne však narástol o 12,1 percenta. Štatistiku z roku 2019 prekračuje len MHD. Železnica aj zvyšná cestná doprava zaostáva.
Od pondelka zostanú bez vlakov tri okresy na východe. Namiesto vlakov bude cestujúcich pri Humennom voziť približne 25 autobusov. Elektrifikácia na úseku Strážske – Humenné pozastaví železničnú dopravu aj na úseku Humenné – Medzilaborce mesto a Humenné – Stakčín. Autobusy majú byť kapacitne prispôsobené, no tradične sú pomalšie ako vlaky.