Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Bíreš politikom ukázal, ako sa majú riešiť konflikty
- Ceny benzínu začali opäť rásť, nafta sa dostala na 10-mesačné maximum a jej cena sa blíži benzínu
- Britský regulátor naznačil, že schváli upravený plán Microsoftu na prevzatie firmy Activision Blizzard, transakcia za 69 miliárd dolárov by bola najväčšou svojho druhu v odvetví
- Japonsko pokračuje v mimoriadne uvoľnenej menovej politike, centrálna banka ponechala krátkodobé úrokové sadzby na mínus 0,1 percenta
- Veľkoobchodná cena plynu pre Európu klesla po správe o konci štrajkov v austrálskych závodoch Chevronu na LNG
Najnovšie z témy: MediaBrífing, Umelecké noviny
MediaBrífing opisuje, čo chcú politické strany robiť s médiami: Progresívne Slovensko chce zastaviť štátnu reklamu na dezinformačných weboch, Republika navrhuje kontrolu spisovnej slovenčiny a plánuje regulovať, kto chodí do politických diskusií. Smer, Hlas a SNS majú vo svojich programoch len veľmi nekonkrétne sľuby.
OĽaNO navrhuje zákon, ktorý by zakázal krížové vlastníctvo médií a subjektov v oblasti zdravotníctva. Igor Matovič sa tak snaží pritlačiť na Pentu. Jej vydavateľstvo dlhodobo útočí na OĽaNO, podporuje Smer a Hlas a publikuje skrytú reklamu na podnikanie Penty v zdravotníctve, píše MediaBrífing.
Facebook a Instagram kedysi automaticky odstraňovali fotky odhalených ženských pŕs. To sa čiastočne mení aspoň pri príspevkoch upozorňujúcich na rakovinu prsníka, všíma si MediaBrífing.
Šesť najväčších slovenských dezinformačných webov môže mesačne na online reklamách zarobiť dohromady viac ako 56-tisíc eur. Vyplýva to z novej štúdie, o ktorej píše newsletter MediaBrífing.
Počet fact-checkerov na Facebooku a Instagrame sa pred voľbami znásobí. Doposiaľ na Slovensku pôsobil len jeden, agentúra AFP však zamestná ešte jedného. Overovať fakty na sociálnych sieťach bude aj český projekt Demagog.cz, informuje MediaBrífing.
Nemecký denník Bild prepustí asi 200 ľudí, časť z nich nahradí umelá inteligencia. Podľa vedenia redakcie bude práca editorov, korektorov či editorov fotografií vyzerať v budúcnosti inak ako dnes, informuje MediaBrífing.