Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Ľudia sa boja rastúceho rozpočtového deficitu omnoho viac ako migrantov
- Slovensko pošle Európskej komisii tretiu žiadosť o platbu z plánu obnovy vo výške 815 miliónov eur, po jej vyplatení bude mať štát tretinu schváleného balíka
- Akcie čínskeho developera Evergrande klesli o štvrtinu, podnik pre vyšetrovanie v dcérskej firme nemôže vydať nový dlh
Najnovšie z témy: Železnice
Železničiari sľubujú, že v autobusoch, ktoré oddnes vozia ľudí pri Humennom namiesto vlakov, bude dosť miesta. Kapacita sa ráta podľa vlaku, ktorý autobus nahrádza. Dnes sa začína elektrifikácia úseku medzi Strážskym a Humenným, obmedzenie na rok zastaví vlakovú dopravu aj na úseku Humenné – Medzilaborce-mesto a Humenné – Stakčín.
Počet cestujúcich vo verejnej doprave v prvom prázdninovom mesiaci nedosiahol úroveň spred pandémie. Medziročne však narástol o 12,1 percenta. Štatistiku z roku 2019 prekračuje len MHD. Železnica aj zvyšná cestná doprava zaostáva.
Od pondelka zostanú bez vlakov tri okresy na východe. Namiesto vlakov bude cestujúcich pri Humennom voziť približne 25 autobusov. Elektrifikácia na úseku Strážske – Humenné pozastaví železničnú dopravu aj na úseku Humenné – Medzilaborce mesto a Humenné – Stakčín. Autobusy majú byť kapacitne prispôsobené, no tradične sú pomalšie ako vlaky.
Najprv sa má modernizovať trať z Leopoldova do Nitry a z Bratislavy do Nových Zámkov, až potom sa bude uvažovať o novej železnici. Podľa Útvaru hodnoty za peniaze sa na tom dohodli analytici ministerstva financií, ŽSR a ministerstvo dopravy. Cieľom je zrýchliť vlakové spojenie Bratislavy a Nitry.
Slovensko odovzdalo Ukrajine 265 ruských nákladných vagónov, ktoré po začiatku vojny uviazli na slovenskom území. Ďalšie sú stále tu. Podobne nechalo Ukrajinu znárodniť vagóny Poľsko, v Maďarsku väčšina vozňov zostala. (icjk)
Pre Progresívne Slovensko je prioritou železničná doprava, povedala Tamara Stohlová (PS) v predvolebnej diskusii Denníka N o životnom prostredí. Pripomenula, že regiónom okrem iného pomôže zvýšiť cestovný ruch a jej posilnením zníži Slovensko emisie. „Na rozvoj železníc máme peniaze z plánu obnovy,“ dodala.