Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Bíreš politikom ukázal, ako sa majú riešiť konflikty
- Ceny benzínu začali opäť rásť, nafta sa dostala na 10-mesačné maximum a jej cena sa blíži benzínu
- Britský regulátor naznačil, že schváli upravený plán Microsoftu na prevzatie firmy Activision Blizzard, transakcia za 69 miliárd dolárov by bola najväčšou svojho druhu v odvetví
- Japonsko pokračuje v mimoriadne uvoľnenej menovej politike, centrálna banka ponechala krátkodobé úrokové sadzby na mínus 0,1 percenta
- Veľkoobchodná cena plynu pre Európu klesla po správe o konci štrajkov v austrálskych závodoch Chevronu na LNG
Najnovšie z témy: Filmy, Seriály
Žiadne osudové stretnutia a veľké gestá, jeden z najlepších filmov o láske vyzerá inak. Režisérka Celine Song nakrútila mimoriadne vydarený film o vzťahoch s názvom Minulé životy. Do slovenských kín príde začiatkom októbra.
Ľudia prestávajú sledovať dokumenty o vrahoch, pretože pri nich pociťujú paranoju, úzkosti aj znechutenie. Nedávnym príkladom je seriál Netflixu o Jeffreym Dahmerovi, proti ktorému sa ohradili viaceré rodiny obetí. Mnohí diváci cítia znepokojenie z toho, že ľudia na internete si z Dahmera robia idol a kupujú si napríklad dosky na krájanie s jeho tvárou.
High 5ive: Seriál o šimpanzoch v ugandskom dažďovom pralese sa k týmto zvieratám približuje najviac, ako sa dá. Skúma ich ako sociálne tvory. Až nie je jasné, či tvorcovia naozaj odkrývajú inteligentnú šimpanziu podstatu alebo v nich príliš hľadajú ľudí.
Slovenský film Photophobia získal na festivale v Benátkach cenu Europe Cinemas udeľovanú v rámci sekcie Giornate degli Autori. Príbeh, ktorý nakrútili Pavol Pekarčík a Ivan Ostrochovský na jar 2022 v Charkive, bude mať slovenskú premiéru 14. septembra na piešťanskom Cinematiku.
Medzinárodný filmový festival v Toronte odštartoval film Hajaa Mijazakiho, autora animovaných filmov Cesta do fantázie, Princezná Mononoke či Môj sused Totoro. Môže ísť o poslednú snímku 82-ročného japonského tvorcu. (afp)
Festival v Benátkach ponúka rôzne odpovede, ako sa postaviť k filmom a osobným kauzám slávnych režisérov. Po premiérach Romana Polanského a Woodyho Allena sa rozoberá postoj vedenia festivalu, diskutuje sa aj o tom, ako o týchto filmároch majú písať médiá, a o reakciách aktivistov.