Denník E

Najnovšie články© N Press s.r.o.

Téma: Obchod

Zdieľať

Ikea začala vyrábať ochranné pomôcky pre nemocnice, napríklad zástery a rúška, produkciu plánuje postupne zvyšovať. Dopyt po kancelárskom nábytku zostáva podľa firmy silný, pretože veľa ľudí pracuje pre koronavírusové opatrenia z domu.

Ikea bola pripravená na komplikácie na hraniciach alebo ich uzatvorenie pre koronavírus. Zásoby napríklad rozložila do skladov na rôznych miestach, cituje Reuters manažéra nákupu v Ikea Henrika Elma.

Narušenie dodávateľského reťazca sa začalo oveľa viac prejavovať vo chvíli, keď sa epidémia rozšírila do Európy a Ameriky.

Podľa Elma Ikea neočakáva nedostatok dreva ani ďalších surovín. Problémom je skôr to, kam uložiť tovar, ktorý je na ceste na trhy, kde dočasne uzavrela svoje predajne.

Zdieľať

Načo mi je košík? Ja ho nepotrebujem. Nové pravidlá pri nakupovaní spôsobili roztržky

Zákazníci predajne Lidl čakajúci v rade. Foto - TASR
Zákazníci predajne Lidl čakajúci v rade. Foto – TASR

„Načo mi je košík? Ja ho nepotrebujem.“ Nové pravidlá pri nakupovaní spôsobili roztržky. Do Lidla môžu ľudia od pondelka vstúpiť len s košíkom. Predajne si tak pomáhajú pri dodržiavaní nového usmernenia, podľa ktorého môže byť vnútri len jeden zákazník na 25 metrov štvorcových.

Zdieľať

Reťazec Tesco prijal viac ako 850 nových dočasných kolegov, vytvoril pre nich flexibilné pracovné miesta na dobu určitú. Chce tak uspokojiť zvýšený dopyt zákazníkov po potravinách v obchodoch a pri online nakupovaní.

Tesco spustilo intenzívnu náborovú kampaň na Slovensku a vo všetkých ďalších krajinách strednej Európy, kde pôsobí. Tvrdí, že promptnou reakciou na aktuálnu mimoriadnu situáciu sa podarilo pomôcť mnohým rodinám, ktoré teraz čelia dočasnej strate zamestnania.

O dočasné pracovné miesta prejavilo záujem približne 1100 uchádzačov. Tesco prijalo nových kolegov najmä do tímov v pokladniciach, doplňovania tovaru a Tesco Online nákupov. Priemerný vek uchádzačov bol 35 rokov. Väčšina z nich pôvodne pracovala v gastronómii a hotelierstve, taxi službách či vo výrobnom sektore.

Zdieľať

Iniciatíva slovenských maloobchodníkov nepovažuje ekonomické opatrenia koalície na podporu podnikateľov za dostatočné, aj keď víta snahu vlády firmám pomôcť. Tvrdí, že viaceré z nich nie sú dostatočne zadefinované a z pohľadu maloobchodníkov sú nejednoznačné.

Iniciatíva, ktorá zastupuje predajcov spotrebného tovaru, kozmetiky, elektrotovaru, oblečenia aj kníh, považuje nastavený maximálny limit príspevkov 200-tisíc eur na jednu spoločnosť za diskriminačný voči väčším zamestnávateľom. „Môže ohroziť veľké množstvo pracovných miest,“ vravia.

Upozorňujú, že žiadne z opatrení nerieši problém s platením nájomného. Väčšina prenajímateľov pritom podľa nich naďalej vyžaduje platby aj za prenájom priestorov prevádzok, ktoré nemôžu využívať.

Maloobchodníci patria medzi najviac zasiahnuté časti slovenskej ekonomiky, preto vyzývajú vládu, aby pripravila aj adresné opatrenia pre tento segment.

„Okrem kompenzácie miezd zamestnancov považujeme za nutné pripraviť aj legislatívnu úpravu vzťahov s prenajímateľmi tak, aby boli vzájomné vzťahy oboch strán rovnocenné,“ tvrdia.

Zdieľať

Slovenská aliancia moderného obchodu, ktorá združuje veľké reťazce, upozorňuje na riziko, že sa v pondelok budú pred obchodmi vytvárať rady. Podľa aliancie hrozí aj to, že si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode blízko svojho domova.

„Urobíme maximum, aby sme dokázali implementovať nové nariadenia vlády, ale je reálne riziko, že v pondelok si nebude môcť každý zákazník nakúpiť v obchode v blízkosti svojho domova, lebo nastavenie regulácie to neumožní,“ priblížil Martin Krajčovič, predseda SAMO.

„Rovnako je veľké riziko vytvárania radov pred obchodmi, kde nevieme vynucovať dodržiavanie poriadku a odstupov dva metre medzi ľuďmi a môže sa to ukázať ako kontraproduktívne opatrenie,“ upozornil.

Zdôraznil zároveň, že obchodné reťazce združené v SAMO sú zodpovedné spoločnosti, ktoré si uvedomujú svoju dôležitú úlohu pri zabezpečení dostupnosti potravín, obzvlášť v tejto krízovej situácii.

„Iniciatívne, nad rámec povinností, zavádzame preventívne opatrenia, ktoré napomáhajú k zvládnutiu aktuálnej mimoriadnej situácie. Príkladom je zavádzanie prednostných hodín pre seniorov, inštalácia plexiskiel pri pokladniciach a podobne. Od štátu sme žiadali iba súčinnosť pri dodržiavaní bezpečnosti a diskusiu pri zavadzaní nových opatrení,“ informoval Krajčovič.

Zabezpečiť limitovaný vstup zákazníkov bez asistencie polície považujú podľa Krajčoviča členovia za veľmi ťažko vykonateľné. „Obchodníci podporujú opatrenia proti šíreniu nového koronavírusu, sme maximálne súčinní, a preto nás mrzí, že pri takých závažných obmedzeniach a v takom veľkom časovom strese s nami vláda vôbec nekomunikuje,“ poznamenal.

„Chceme touto cestou vyzvať vládu a krízový štáb, aby pri zavádzaní regulácie v obchodoch s nami diskutovali o zavádzaných opatreniach, aby sme sa ich nedozvedali len z tlačových besied premiéra,“ zdôraznil.

„Zároveň chceme vyzvať všetkých zákazníkov, aby sa správali k personálu v obchode, ako aj k ostatným zákazníkom ohľaduplne a pomohli nám tieto striktné regulačné opatrenia v čo najlepšej miere naplniť,“ dodal predseda SAMO. (tasr)

Zdieľať

Obchodníci majú právomoc otočiť pred predajňou mladších ľudí, ak prídu nakupovať od 9.00 do 12.00, keď je vyhradený čas na nákupy seniorov, tvrdí hlavný hygienik Mikas. Podľa ministra zdravotníctva Krajčího sú prednostné hodiny na nákupy pre seniorov odporúčaním, no zároveň aj hygienickým usmernením, ktoré obchod musí dodržiavať.

Vyhradený čas nakupovania je len pre seniorov. Zdravotne ťažko postihnutí občania, ľudia s onkologickými či inými diagnózami, ktorí majú oslabenú imunitu, by si mali podľa krízového štábu zabezpečiť prísun potravín iným spôsobom, aby predišli nákaze.

Pozri aj: Pred obchodmi zatiaľ merať teplotu nebudú

Zdieľať

Štát zavedie limit na počet zákazníkov v predajni: v jednom čase bude smieť byť v obchode len jeden zákazník na 25 metrov štvorcových predajnej plochy. V obchodoch má byť povinná dezinfekcia rúk alebo zákazníci musia mať rukavice, povedal premiér Igor Matovič.

„Ideálne oboje – chceme sprísniť hygienické štandardy v obchodoch,“ uviedol premiér.

Limitovaním počtu zákazníkov v obchode chce krízový štáb zabezpečiť, aby sa v jednej chvíli v obchode nenahromadilo veľa ľudí, napríklad pri prvom dní letákových akcií so zvýhodnenými cenami.

Zákazníci už teraz majú povinnosť mať rúško.

„Prevádzka musí zabezpečiť aj minimálny odstup v radách pri pokladniciach aspoň dva metre,“ dodal Matovič.

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič
Zdieľať

Od zajtra musia obchody na Slovensku povinne zaviesť prednostné hodiny pre nákupy seniorov od 9.00 do 12.00 h, schválila to v uznesení vláda. Vyhradený čas pre starobných dôchodcov, ktorí majú viac ako 65 rokov, musia predajne dodržiavať od pondelka do soboty, v nedeľu budú obchody zatvorené.

Zdieľať

Merkury Market otvoril svoje obchody so stavebninami, vstup majú povolený iba živnostníci v rámci veľkoobchodného predaja. Ostatní zákazníci môžu naďalej nakupovať iba online.

Vstup živnostníkov do predajní je umožnený za prísnych hygienických opatrení. „Každý bude skontrolovaný, či je skutočne podnikateľom. Budeme kontrolovať živnostenské listy, výpisy z obchodného registra,“ hovorí právny zástupca firmy Jakub Lupač.

Podľa neho Merkury Market konzultoval možnosť otvoriť predajne s úradom verejného zdravotníctva a vychádza z toho, že veľkoobchodný predaj nie je zakázaný.

Merkury Market je poľský hobbymarket, na Slovensku prevádzkuje zhruba dve desiatky predajní. Maloobchodný predaj je pre koronavírus zakázaný až na výnimky, ako sú potraviny, drogérie, trafiky či lekárne. (tasr, n)

Zdieľať

Na Slovensku sa predávajú trvanlivé potraviny cez e-shop Mall trikrát viac ako v Česku, dôvodom je absencia veľkých hráčov v oblasti online predaja potravín na našom trhu. Za tri týždne sa cez tento e-shop predalo vyše 4,6 milióna kusov trvanlivých potravín.

Záujem o nákup potravín cez internet sa od vypuknutia pandémie nového koronavírusu a zavedenia opatrení voči jeho šíreniu dramaticky zvýšil. Výrazný nárast je zrejmý najmä v segmente trvanlivých potravín.

MALL.sk ponúka vybrané druhy trvanlivých potravín, ako sú čaje, káva, špeciálna výživa pre deti a športovcov, dlhší čas. Výraznejší, 200-percentný, nárast záujmu zákazníkov o túto kategóriu zaznamenal už koncom februára, keď ľudia začali potraviny na webe vyhľadávať stále častejšie.

„Súčasná situácia a epidémia nového koronavírusu naše životy mení a presúva ich viac do online priestoru. Od zavedenia vládnych preventívnych opatrení sa ľudia snažia správať zodpovednejšie a vyhýbať miestam s veľkou koncentráciou osôb. Vnímame, že bezpečnosť je pre nich stále dôležitejšia, preto im chceme zjednodušiť zásobovanie a ponúknuť riešenie, ako chodiť von pre nákupy čo najmenej,“ tvrdí Igor Matejov, COO Mall Group.

V súčasnosti má Mall.sk v ponuke viac ako 740 položiek trvanlivých potravín a ich skladba sa stále rozširuje o najvyhľadávanejšie tovary.

„Už 18. marca sme zaznamenali vo vyhľadávaní tovaru nárast záujmu o 1000 percent. Trvanlivé potraviny predávame v kartónových baleniach, k najpredávanejším patria špagety v balení po 24 kusov,“ tvrdí Matejov.

Trvanlivé potraviny predáva Mall v e-shope aj v Českej republike, no podľa doterajších analýz sa potraviny na  Slovensku predávajú trikrát viac ako u susedov. Dôvodom je absencia veľkých hráčov v oblasti online predaja potravín.

Priemerná cena nákupu trvanlivých potravín na Mall.sk je 58 eur, zákazníci si trvanlivé potraviny najčastejšie nechávajú doručiť domov kuriérom.

Zdieľať

Chýbajú teplomery, v sobotu poobede môže byť plno. Ako reaguje obchod na nové opatrenia?

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Meranie teploty každému zákazníkovi pri vstupe do predajne je nevykonateľné, obchod nemá dosť teplomerov, tvrdí Martin Krajčovič z aliancie, ktorá združuje veľké reťazce. Nevie si tiež predstaviť, že by zamestnanci mali vykazovať zákazníkov z predajní, keď porušia nariadenia, ktoré schválil krízový štáb.

Zdieľať

Druhý marcový týždeň mali obchodníci s potravinami a drogériou na Slovensku o 30 % vyššie tržby ako rok predtým. Tento týždeň bol pre maloobchodníkov po predvianočnom týždni druhým najúspešnejším týždňom v roku, tvrdí spoločnosť Nielsen.

Údaje agentúry Nielsen ukazujú, že pod vplyvom informácií o pandémii koronavírusu začali obyvatelia Slovenska pre prípad núdze nadštandardne nakupovať a plniť svoje špajzy už posledný februárový týždeň.

„A nakupujú jednoznačne viac, ako potrebujú pre dennú potrebu, keďže tržby rýchloobrátkového tovaru v tomto týždni narástli o takmer 20 % oproti rovnakému týždňu roku 2019. Bol to prvý týždeň, keď sa začala nákupná horúčka po medializovaní správ zo sveta o vykupovaní obchodov. Nemožno sa čudovať, že aj slovenskí spotrebitelia podľahli hromadnému nakupovaniu zásob potravín a drogérie,“ uvádza Nielsen.

V prvom marcovom týždni podľa ich dát došlo k miernemu upokojeniu situácie, aj keď pretrvávali nadpriemerné tržby na dané ročné obdobie. „Obrat v tomto týždni narástol oproti predošlému roku o 12 %, ale ide o pokles tempa rastu oproti predošlému týždňu,“ hodnotí.

Trochu pokojnejšia situácia v nákupoch však podľa nich netrvala dlho. Od 9. do 15. marca, teda v spomínanom druhom týždni mesiaca, došlo k tomu, že tržby za potraviny a drogériu extrémne vyskočili nahor, a to o viac ako 30 % oproti predchádzajúcemu roku. Tento týždeň bol výnimočný svojím dramatickým skokom a rekordnými obratmi.

Trh slovenských hypermarketov a supermarketov zaznamenal v tomto období nárast obratu o 28 %.

„Oveľa dynamickejšie tempo sme však videli v predajniach drogistických sietí, ktorým sa dlhodobo darí držať rýchlejšie tempo rastu. V čase pandémie sa trend zvyšovania ich dôležitosti len potvrdil a v 11. týždni roka sa im podarilo navýšiť obrat až dvojnásobne rýchlejšie ako potravinovým reťazcom, a to o 57 % v porovnaní s minulým rokom,“ vysvetlil Karel Týra, generálny riaditeľ spoločnosti Nielsen v ČR a SR.

Najrýchlejšie rastúce kategórie:

  • dezinfekčné prostriedky na ruky – rast tržieb o takmer 560 %,
  • dezinfekčné prostriedky na bielizeň – o viac ako 530 %,
  • vlhčené obrúsky o 443 %,
  • prostriedky na dezinfekciu domácnosti o 335 %,
  • tekuté mydlá o 255 %,
  • klasické toaletné mydlá o 175 %,
  • kypriace prísady na pečenie o 233 %,
  • toaletný papier o 100 %.
Zdieľať

Slovenskej sieti elektro predajní Planeo Elektro klesli tržby od 13. marca, keď musela zatvoriť všetkých 50 predajní, o 90 percent. Spoločnosť v predajniach a skladoch pre logistiku zamestnáva 750 ľudí, väčšina z nich musela už druhý týždeň zostať doma.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Peter Benický vraví, že firma má síce aj e-shop, no ten výpadok tržieb distribúcie a 50 predajní nenahradí. Situácia je pre firmu podľa neho kritická.

„V stredu máme platiť DPH, čo je pre nás prvý najbližší problém,“ hovorí Benický. Začiatkom apríla bude zase aktuálna otázka platenia nájmov 50 predajní. Marcové nájmy, ktoré sa platili začiatkom marca, už uhradili.

Benický vraví, že ak vláda nezavedie rýchlo opatrenia, o ktorých sa hovorí a ktoré cez víkend zverejnil poslanec SaS Marián Viskupič, situácia bude pre spoločnosť likvidačná.

„Je to otázka dvoch, troch týždňov, maximálna dvoch mesiacov. Všetko závisí od toho, aké tržby dokážeme robiť cez náš e-shop, ale tie možnosti sú veľmi obmedzené,“ povedal Benický.

Zdieľať

Veľké reťazce združené v Slovenskej aliancii moderného obchodu vítajú rozhodnutie vlády nechať v nedeľu obchody zatvorené. Je to podľa nich v súlade s tým, čo žiadali od krízového štábu, teda aby sa vyhradil jeden deň pre všetky obchody, keď nebudú otvorené.

Zdieľať

Britské supermarkety začali obmedzovať počet zákazníkov v obchodoch, aby pre koronavírus zabezpečili dodržanie odstupu medzi ľuďmi. Premiér Boris Johnson vyzval Britov, aby zostali doma, vyjsť môžu napríklad na nákup základných potravín.

Podľa vládneho nariadenia by mali ľudia dodržiavať medzi sebou najmenej dvojmetrový odstup.

Ako reagujú supermarkety:

  • sieť Waitrose obmedzuje počet zákazníkov v predajniach, limity budú špecifické podľa predajnej plochy a rozhodnú o nich manažéri obchodov. Uplatňovať chcú zásadu „jeden von, jeden dnu“, píše Reuters;
  • reťazec Morrisons obmedzuje počet zákazníkov, pri pokladniciach vo všetkých obchodoch nainštaloval ochranné plexisklá;
  • britská trhová dvojka Sainsbury’s dokončuje plány na obmedzenie počtu zákazníkov a inštaláciu ochranných plexiskiel.

Britské supermarkety vyzvali spotrebiteľov, aby platili radšej kartou než hotovosťou a pomohli tak obmedziť šírenie vírusu.

Koronavírusom sa v Británii infikovalo viac ako 6600 ľudí, podľahlo mu vyše 330 osôb.

Zdieľať

Alza začala prvý raz vo svojej 25-ročnej histórii predávať vybrané trvanlivé potraviny, napríklad ryžu, cestoviny, múku či konzervy. Ponuka je dostupná zatiaľ iba na českom trhu, obchodník pracuje na jej rozšírení na Slovensko.

Alza tvrdí, že chce vyhovieť zákazníkom, ktorí majú záujem o bezkontaktné doručenie potravín, a dať im možnosť nakúpiť tiež pre rodičov na diaľku s doručením až domov.

„Nakupovanie cez internet v súčasnosti môže pomôcť všetkým domácnostiam lepšie dodržiavať prísne bezpečnostné opatrenia,“ hovorí obchodný riaditeľ Alza.cz Petr Bena.

Sortiment potravín obsahuje vyše 1200 položiek, Alza ho chce ďalšej rozširovať.

V ponuke sú len tovary, ktoré firma dokáže skladovať v požadovaných podmienkach a prepravovať k zákazníkov bez nutnosti chladenia či iného špeciálneho režimu.

K potravinám Alza priradila aj ďalšie už predávané produkty, ako je káva, zdravá výživa, jedlo na cesty, detská výživa alebo doplnky stravy.

Zdieľať

Počas budúceho týždňa umiestni plexisklá k pokladničným pultom vo svojich predajniach aj Billa. Už ráno takýto krok ohlásili diskontné reťazce Lidl a Kaufland.

Zdieľať

Lidl a Kaufland nainštalujú v najbližších dňoch v predajniach na Slovensku ochranné plexisklo pri pokladniciach, ktoré zabráni priamemu kontaktu zamestnancov so zákazníkmi. Na zemi pred pokladničnou zónou sa objavia nálepky, ktoré informujú o dodržiavaní dostatočného odstupu.

Foto - Lidl
Foto – Lidl
Zdieľať

Tesco zaviedlo prednostné nákupné hodiny pre seniorov od 9.00 do 10.00, vybralo tak ranný čas ako Billa, ktorá má prednostný čas predaja pre seniorov od 8.00 do 9.00. Kaufland a Lidl určili na prednostné nákupy pre seniorov popoludňajšie hodiny od 13.00 do 14.30.

 

Zdieľať

Obchodníci a potravinári požiadali krízový štáb, aby vymedzil jeden deň v týždni, keď budú zatvorené všetky obchody s potravinami a drogériou. Jednotné opatrenie počas mimoriadnej situácie žiadajú preto, aby nevznikol chaos, a tvrdia, že zákon o hospodárskej súťaži im nedovoľuje, aby sa na tom dohodli sami.

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora, Potravinárska komora Slovenska, Slovenská aliancia moderného obchodu a Zväz obchodu tvrdia, že si uvedomujú svoju dôležitú úlohu pri zásobovaní ľudí na Slovensku potravinami a drogériou.

No pripomínajú, že pracujú pod obrovským tlakom a pre okolnosti vyplývajúce z mimoriadnej situácie na Slovensku čelia nedostatku pracovníkov v prevádzkach. Pre obmedzenia na hraničných priechodoch je tiež vyvíjaný veľký tlak na logistiku.

„V tejto mimoriadnej situácii patrí veľké poďakovanie všetkým našim zamestnancom, vďaka ktorým zabezpečujeme potraviny a drogériu pre ľudí na celom Slovensku. Podporujeme ich, ako vieme, a preto by sme im chceli dopriať deň oddychu. Pre zvýšený dopyt zo strany zákazníkov sú v práci vystavovaní veľkému tlaku,“ tvrdia potravinári a obchodníci.

Jednotné opatrenie žiadajú od ústredného krízového štábu preto, aby nevznikol chaos pri individuálnych rozhodnutiach dotknutých subjektov. „Navyše zákon o ochrane hospodárskej súťaže nám nedovoľuje, aby sme sa vzájomne na tom dohodli. Zároveň chceme zdôrazniť, že toto opatrenie žiadame len na obdobie trvania mimoriadneho stavu na území SR,“ tvrdia.

Opätovne zákazníkov uisťujú, že potravín je dostatok a nie je dôvod na žiadnu paniku.

„Opatrenie, ktoré požadujeme, vyplýva výhradne z našej snahy znížiť tlak na zamestnancov a logistiku. Pomohlo by pri logistike a distribúcii a zamestnancom by umožnilo načerpať novú energiu,“ dodali.

Zdieľať

Nebalené pečivo, ktoré sa predáva v obchodoch, sa nebude baliť, zhodli sa na tom zástupcovia Štátnej veterinárnej a potravinovej správy a Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov. „Neexistujú dôkazy o tom, že by potraviny boli zdrojom či cestou prenosu koronavírusu,“ tvrdia.

Pripomínajú však, že je potrebné pri manipulácii s nebalenými potravinami dodržiavať odporúčané hygienické opatrenia. Na webe ŠVPS sú odporúčania na zabránenie šírenia koronavírusu pri predaji potravín.

Zástupcovia ŠVPS a zväzu vyhlásením reagujú na informácie, že treba baliť chlieb a pečivo z dôvodu možnej nákazy týmto ochorením. Včera podvečer sa potravinári zhodli, že predaj nebalených potravín je aj naďalej možný, no s predpísanými hygienickými opatreniami. Zákazníci tak musia mať k dispozícii pomôcky ako kliešte, jednorazové rukavice či vrecúška.

Výrobcovia zároveň upozorňujú, že výber balených produktov by ľudí pred nákazou neochránil. Je totiž známe, že vírus prežije aj na obaloch. Preto je veľmi dôležité umývať si ruky, dezinfikovať obaly, no najmä chrániť sa ochrannými pomôckami.

Pekári preto apelujú na ľudí, aby sa správali zodpovedne a vstupovali do predajní výlučne s ochranou úst a nosa, ideálne aj s ochranou rúk v podobe rukavíc. „Všetci by sme sa mali vyhnúť vyberaniu pečiva a chleba holými rukami a pristupovať k nim s ochranou na tvári,“ vyzýva Tatiana Lopúchová, predsedníčka Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov.

Dodáva , že ak si chce byť spotrebiteľ istý, že sa na pečive či chlebe nenachádza vírus, stačí, ak si ho dá približne na 2 minúty zahriať v rúre na 70 stupňov. „Pečivo by tak malo zostať bez povrchovej kontaminácie a pritom je ešte aj voňavé a chrumkavé.“

Žiadosť o balenie výrobkov prišla pekárom zo strany obchodníkov. V rámci rokovaní pracovných skupín však zistili, že tento model by bol zároveň veľmi ťažko zvládnuteľný. Pekárne na Slovensku totiž denne vyprodukujú približne 2 milióny rožkov, pričom ich balenie by bolo z hľadiska zabezpečenia ľudských kapacít, logistiky práce a získania obalového materiálu náročné a finančne nákladné.

Podľa zväzu pekárov na to nemajú výrobcovia ani prispôsobené výrobné linky a technológie, baliť by sa muselo ručne. „Kapacita dodávok čerstvého pečiva by týmto krokom mohla dramaticky klesnúť, podľa informácií od našich členov v priemere okolo 50 percent. Čiže naše tvrdenie z posledných dní, že vieme plynulo zásobovať obyvateľstvo základnými pekárskymi produktmi, ako sú chlieb a pečivo, by už nebolo pravdou,“ dodala Lopúchová.

Zdieľať

Billa odporúča seniorom nakupovať v jej predajniach v ranných hodinách od 8.00 do 9.00 h, tento čas vybrala po konzultácii s Jednotou dôchodcov Slovenska. Lidl a Kaufland už v stredu povedali, že vyhradia hodiny n a nákupy pre seniorov od 13.00 do 14.30 h.

Predplaťte si informačného asistenta o ekonomike

Kúpiť predplatné

Aktivujte si ranný Ekonomický Newsfilter

Pozrite si ukážkuAktivovať